donderdag 11 augustus 2016

Ontbijt - kwarkbrood


Ontbijt - kwarkbrood




Een nieuw receptje dat ik nog maar net uitgeprobeerd heb! Steeds ben ik op zoek naar nieuwe ontbijtgerechtjes die niet enkel lekker zijn, maar ook weinig tijd in beslag nemen op een werkdag. En voila! Het kwarkbrood is geboren! 
Ik had gehoopt op een iets andere structuur, zoals cake, maar ik kreeg broodpudding. Wat Filip dan weer geweldig vond natuurlijk! Ik zou zeggen, probeer het eens uit, eventueel met andere bloem zodat je een andere structuur uitprobeert. 
Een topper voor wie fan is van bananenbrood! Ook geweldig als tussendoortje.
x Phyllis

Benodigdheden

- 250g speltmeel
- 250g magere kwark / platte kaas
- 1 ei
- 1 banaan
- zout
- 1 el kaneel
- 1 hand ongezouten noten (hier pecan)
- 2 appels
- 1 tl bakpoeder

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180°C. Prak de banaan en meng samen met het bakpoeder en de kwark tot een beslag. Voeg het ei toe en het meel. Het zal een stevig beslag worden. Hak de noten fijn en meng deze samen met de stukjes appel onder het beslag. Doe het beslag in een cakevorm en bak deze ongeveer 55 minuten in de oven. 

Extra:

Je kan het speltmeel vervangen door allerlei andere soorten. Speltmeel geeft een 'nattere' structuur en dat vind ik wel lekker!
Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten