vrijdag 29 juli 2016

Ontbijt - granola - mango - banaan - Griekse yoghurt - pure chocolade


Ontbijt - granola - mango - banaan - Griekse yoghurt - pure chocolade




Zoals ik al eerder vermelde: het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Voor wie dit niet gewoon is, kan dit even wennen zijn. Dat was het voor mij ook. Het gevoel van geen honger te hebben en als je dan toch ontbijt eet, dan ligt het op je maag. Gelukkig kan je je maag hierin trainen. Na een week sta je op met honger! Als je stevig ontbijt, heb je veel energie en geef je je lichaam voldoende energie om de dag te beginnen. Ik begin de dag steeds met een groot glas water. Daarna neem ik een lekker ontbijt en als laatste drink ik nog een groot glas water. Een goed begin van de dag, toch?

Benodigdheden:

- Granola (Dit is vers gemaakte granola, zonder die vele toegevoegde suikers. Ik zet het recept snel op mijn blog! Als je hier geen tijd of zin voor hebt, kan je best granola kopen met zo weinig mogelijk suikers in.)
- een halve mango
- 1 banaan
- 1 potje Griekse yoghurt (deze is vanille)
- enkele druppels pure chocolade (Ja dit mag!)

Bereidingswijze:

Het eenvoudigste ontbijt: je smijt alles in en kom en je bent klaar! Ideaal voor een drukke ochtend!

Extra:

Je kan hier eindeloos variëren. Zowel met de yoghurt als met het fruit. Let wel op met magere yoghurt. Volle yoghurt bevat vele gezonde eiwitten en vetten, magere yoghurt wordt vaak volgepropt met suiker om de calorieën naar beneden te halen. 's Ochtends mag je gerust volle yoghurt eten, heel gezond en je verbrandt dit toch direct!  
Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten